Saturday, July 12, 2008

artwork from Stuuph -- un autre chef d'oeuvre de Stuuph

Here's my dd Stuuph's first commissionned work! This is a drawing of my good friend Sharon's nephew who is turning 2 years old. I apologize for the slightly crooked picture.; it's the only one she took before she gave it away. She's so awesome. The entire drawing is done with lead pencil and the background is watercolored.

On a different note I have been tagged by two fellow bloggers: Maria and Anne. I've been asked to enumerate 7 unusual things about myself. Here's my attempt at it:

1) I can't go more than 2 weeks without eating potatoes. Love 'em! Any which way: fried, mashed, boiled, broiled, roasted. Love my taters.

2) I've been known to swear, a habit I am trying to break.

3) I once flew overnight to L.A. from Phoenix for a Jimmy Page/Black Crows concert. Left Phoenix at 4:00 p.m., attended the concert at 8:00 p.m. and flew back to Phoenix at 4:00 a.m. to give software training to 20 salespeople. Yeah.... totally worth it!

4) For a person that loves to be organized and clutter-free, I just spent the past 2 days taking everything out of the cupboards of my studio and getting every single bottles of Stickles, re-inkers, alcohol inks and other medium into spice racks ... It's right into the open, right in front of me. I came to the conclusion that "far from the eyes" is not a good thing for me. Now, I get the itch to try every little single bottle. We'll see how productive I get. Everything might go back into the cupboards at one point though, because it's not too pleasing to my eyes... too cluttered! That's just the way I am!

5) OK, let's see... latest crushes? -- Nico Rosberg (F1 driver), Chad Kroeger (Nickelback-- love the raspy voice), Dante (hero of vampire book I am reading, heheh)... can't think of anyone else that's worthy of my female adoration for now. Sad...

6) I am afraid of using "messy" mediums like Gesso, paints, glitter. So I push myself all the time. Today I used BLACK GESSO (woohoo! SophieThé: are you readin this? are you impressed?)

7) Too lazy to turn around and choose 7 other "taggees" cuz I'm out of juice. I had just a few hours of sleep last night. But it was fun to play

**************

Voici le dernier dessin de ma chère fille Stuuph. Son premier dessin payant! Elle l'a fait pour mon amie Sharon. C'est un dessin de son neveu qui a eu 2 ans. Il est fait au crayon à la mine et le fond est peint à l'aquarelle. Géniale, cette petite!

Je me suis fait taggée deux fois la semaine dernière, par
Maria et Anne. Je dois révéler un peu de mon moi-même en énumérant 7 énoncés. Les voici:

1) Je ne peux passer plus que 2 semaines sans manger des pommes de terre. Je les adore, sous toutes leurs formes: frites, pilées, rôties, bouillies. Cé bon, des "pétaks"!

2) Il m'arrive de profaner. Un défaut que je tente de corriger.

3) Je me suis déjà envolée de Phoenix à Los Angeles pour assister à un concert de Jimmy Page avec les Black Crows. Je suis partie de Phoenix à 5:00 p.m. pour assister au spectacle à 8:00 p.m. pour enfin revenir à 4:00 a.m. afin de résumer ma session de formation auprès de 20 représentants des ventes. Hmmm, ça valait vraiment le coup!

4) Je suis une personne qui déteste les traineries et aime être organisée. Cependant, je viens de passer les 2 dernières journées à sortir tous les petits contenants de Stickles, encres à alcool, ré-encreurs, etc., pour les mettre dans 3 racks à épices.... bien à la vue de tous, juste en face de ma surface de travail. L'expression "loin des yeux, loin du coeur" s'applique et je pense que cela me poussera à utiliser mon matériel plus souvent. On verra combien de temps il en faudra avant que je change d'idées et que je retourne tout ce fouillis dans mes armoires! J'essaierai de prendre des photos avant!

5) Mes idoles masculines du mois. Voyons... Nico Rosberg (pilote F1), Chad Kroeger (de Nickelback - j'adore les grains de sable qui roulent dans sa voie), Dante (le héros-vampire de mon roman de l'heure)... une liste bien courte.

6) Je déteste me salir les doigts lorsque je manipule des médiums tels que Gesso, pâte à papier, peintures, etc. C'est pourquoi je viens d'étaler du GESSO NOIR sur une de mes pages de mon journal (SophieThé: tu me lis-tu? Es-tu impressionnéé?!)

7) Je suis trop paresseuse pour trouver 7 autres personnes à tagger. La nuit a été courte. Alors je vous quitte sur ce!

Bizous !

3 comments:

Carol said...

AMAZING! QUEL TALENT!!!!!!

Anonymous said...

Happy Birthday little Evan!!! You haven't seen the amazing portrait that Stephanie did of you yet.

Thanks again Stephanie...You are awesome!

Sharon

Sophie said...

Yay! I AM impressed! Your rock!

And that drawing... Steph is amazing!

*hugs*
Sophie